2013. szeptember 19., csütörtök

Pineapple shawl with Pineapple bag/ Alpine shawl

 Ananászliget vol.2

Újra ananászos kendő készült,de most készült mellé egy táska is. 
A kendő paraméterei: 110 cm magas és 215 széles +10 centis rojt.
A táska paraméterei: alja 37 centi, legszélesebb pontja 47 cm, teteje 22 cm. Magassága 25 cm. Pántja 55 cm.
  Milyen érdekes hogy pár száraz adattal le lehet írni 3 heti munkát. A kendő adott volt, na de a táska... Sokáig gondolkodtam hogy lehetne megoldani hogy ne háromszög alakú legyen, hogyan is lehetne kiragadni a kendőből egy darabot hogy az megfeleljen neki. Végül persze sikerült. Nehezítette a dolgot hogy a forma hellyel közzel adott volt. Aztán pedig a bélés... Ugyebár ez a minta nem épp táskaminta, így bélés kellett bele. Vásznat választottam, két rétegben. Azaz amikor varrtam, a visszahajtások miatt 8 réteg vásznat kellett összeöltenem kézzel. Nem panasz, de nem volt egyszerű. A táska saját fonalával varrtam, így tuti biztos a varrás, ez nem fog elszakadni :) Plusz cipzár és gomb is került rá, no meg két pánt.
   A fonal maga nehéz szülés volt. Hetekbe telt mire ráleltem a tökéletes fonalra, ugyanis egy már meglévő ruhához készült ez a szett. Azaz vékony, mercerizált fonal kellett a megfelelő tört fehér színben. Talán a legnehezebb mégis a fonal vastagságából adódott. Az útmutató szerint 3-3,5-ös tű kell hozzá, a kendőhöz és a táskához 4-est választottam, de így is elég aprólékos lett a minta. 
  Örültem amikor kész lett. Nagyon megérte ez a sok munka vele. Nagyon könnyed és légies darabok.

Minta: Alpine shawl
Fonal: Yarnart begonia, körülbelül: 8 gombolyag, 400 gramm, 1350 méter
Tű: 4-es
Táska bélése: vászon







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése